Progression

Det er et bærende element i FGU, at eleverne oplever en faglig progression, en fast struktur, og at de bliver udfordret i trygge rammer.

Herunder kan du læse mere om arbejdet med elevernes progression og finde konkrete værktøjer til arbejdet hermed.

Lov om forberedende grunduddannelse

Læreplaner og fagbilag

Vejledning til FGU-lov og bekendtgørelser

Udvalgt viden og forskning

De didaktiske principper for FGU i praksis

Danmarks Evalueringsinstitut har lavet et kataloget om, hvilke dilemmaer og løsninger FGU-institutioner oplever, når de skal arbejde med de 15 didaktiske principper for FGU’s læringsmiljø, herunder struktur og progression.

Inspiration og værktøjer

Materialepakke: UDKOMME-projektet

I projekt UDKOMME har tre FGU-institutioner arbejdet med at styrke og kvalificere den pædagogiske ledelse gennem et øget fokus på elevens læring. Projektets resultater er formidlet i denne materialepakke, som er målrettet pædagogiske ledere i FGU. Pakken skal understøtte ledelsen ift. lærernes arbejdet med synlige læringsmål, synliggørelse af elevernes progression og arbejdet med elevens arbejds- og præsentationsportfolio og lærernes arbejde med elevernes læring.

Synlige læringsmål – materialer på EMU-portalen

På EMU-portalen kan du finde forskellige artikler om synlige læringsmål som didaktisk princip i FGU:

Nøgleovervejelser til arbejdet med elevens progression

Dette Nøgleovervejelsesskema er en guide til FGU-institutioner, der strukturerer arbejdet med udvikling, afprøvning og forankring af et progressionsværktøj i den daglige praksis.

FGU Nordsjælland

FGU Syd- og Vestsjælland

Scroll to Top